Telefoncoaching har absolut sin berettigelse.
Telefoncoaching har især en berettigelse, når der er et akut behov for coaching, og det ikke lader sig gøre at mødes, af geografiske eller tidsmæssige grunde.
Jeg tilbyder telefoncoaching, enten som et forløb udelukkende bestående af telefoncoaching, eller som et forløb, varierende imellem personlig coaching og telefoncoaching.
Fordelene ved telefoncoaching er:
At man eksempelvis i aftentimerne kan drøfte de fokuspunkter og problematikker, der er akutte.
telefoncoaching er fleksibelt, og tilgodeser, at der er geografisk længere afstand imellem coachen og fokuspersonen.
Og det absolut bedste ved telefoncoaching er, at en akut situation kan coaches inden for kort tid.
Fordelen ved telefoncoaching er i øvrigt, at når telefoncoaching bruges som opfølgning på lifecoaching, karrierecoaching, parcoaching eller stresscoaching, ja så kan coachingen forløbe over eventuel 30 minutter, og kan spare tid, og samtidig skærpe fokuspunktet og de strategier, der er lagt.
Afhængigt af hvem man er og hvad fokuspunkterne er, kan der godt være ulemper ved telefoncoaching. Som ved ethvert andet aspekt her i livet.
- Nogle mener, at det er overfladisk eller ikke seriøst nok at benytte sig af coaching via telefon.
- Nogle mener, at telefoncoaching ikke forpligter på samme måde som en personlig coaching.
- Nogle mener, at kontakten i telefon ikke er nær så intens eller dyb som ved personlig coaching.
Jeg lader det være op til den enkelte at afgøre, om vedkommende vil benytte sig af telefoncoaching. Især mener jeg, at det akutte aspekt er enestående, da der sædvanligvis er flere ugers ventetid på coaching hos os.
Og at telefoncoaching er fint med hensyn til opfølgning, netop fordi der ikke nødvendigvis behøver at afsættes lang tid til en opfølgning på et forløb, der er godt i gang.
Desuden er telefoncoaching enestående, når der er brug for coaching, og man selv er bosiddende på evt. Sjælland, men har lyst til at bruge coaches eksempelvis i Jylland..
Jeg afholder ugentlig telefoncoaching .
Ikke på bestemte tidspunkter men som Ad – hoc assistance.
Coaching beregnes ud fra minutantal. Typisk samles der op over et forløb på fem eller ti gange, og hvor der efter aftale fremsendes faktura.
Så ring op, eller send en mail, så finder vi en løsning, også selv om du evt. bor langt væk, eller blot har en frokostpause til at tale i.
Ring til telefon 7553 – 7803
Send en sms til 2066 – 8803
Eller send en mail til christel@sonnerasmussen.dk
Venlig hilsen
Christel Sonne Rasmussen
- Du kan på siden “eksempler på telefoncoaching” læse mere.